Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The analysis of damages and the costs of the repair of the chosen arrangements of constructional the delivery the truck
Autorzy: Niewczas Andrzej, Ignaciuk Piotr, Dmowski Artur
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11
Strony: 120 - 123
Bazy: BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Artykuł dotyczy samochodów dostawczych użytkowanych przez firmy przewozowe. Przy doborze samochodu przez przedsiębiorcę zasadniczy wpływ poza ceną i eksploatacyjnym spadkiem wartości, mają koszty eksploatacji: planowane i incydentalne. Jednak dotychczas w ocenie kosztów przez użytkownika bierze się pod uwagę tylko przewidywalne koszty użytkowania oraz koszty planowanych obsług technicznych. Natomiast marginalizuje się „koszty incydentalne” wynikające z prawdopodobnych usterek i awarii samochodu. Koszty te są ściśle związane z niezawodnością pojazdów. Są one bardzo istotne, ponieważ mają duży wpływ na gwarancję i terminowość wykonania usługi przewozowej. Celem pracy jest analiza liczby uszkodzeń i kosztów naprawy mających wpływ na efektywność eksploatacyjną samochodów.