Badania uszkodzeń układów konstrukcyjnych samochodu ciężarowego oraz kosztów jego naprawy w warunkach wynajmu długoterminowego
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Niewczas Andrzej, Ślęzak Marcin, Dmowski Artur, Ignaciuk Piotr |
Rok wydania: | 2016 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 112 |
Strony: | 291 - 300 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski |
Celem sksploatacji samochodu ciężarowego jest zysk właściciela. Awarie samochodu generują nieplanowane koszty związane z naprawami i straty związane z czasową niemożnością użytkowania pojazdu. Problemem podstawowym dla nabywcy takiego pojazdu jest kwestia wyboru marki i typu pojazdu. Producenci oferują wybór dostosowanej do wymagań odbiorcy konfiguracji samochodu. Podkreślają walory użytkowe pojazdu, zwracają uwagę na planowe obsługi: ich częstotliwości i koszty. Czynnikiem nieakcentowanym jest wspomniana kwestia awaryjności pojazdu i związane i nią nieplanowane koszty napraw i straty. Wybór samochodu użytkowego powinien uwzględnić reprezentowany przez niego poziom niezawodności. Rozpoznanie uszkodzeń eksploatacyjnych pojazdów jest częścią opisową analizy niezawodności związanej z wyborem pojazdu. Zaprezentowane rozważania są częścią prac zmierzających do opracowania metody oceny efektywności eksploatacyjnej samochodów ciężarowych |