Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Autorzy: Niewczas Andrzej, Ślęzak Marcin, Dmowski Artur, Ignaciuk Piotr
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 112
Strony: 291 - 300
Bazy: BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski
Celem sksploatacji samochodu ciężarowego jest zysk właściciela. Awarie samochodu generują nieplanowane koszty związane z naprawami i straty związane z czasową niemożnością użytkowania pojazdu. Problemem podstawowym dla nabywcy takiego pojazdu jest kwestia wyboru marki i typu pojazdu. Producenci oferują wybór dostosowanej do wymagań odbiorcy konfiguracji samochodu. Podkreślają walory użytkowe pojazdu, zwracają uwagę na planowe obsługi: ich częstotliwości i koszty. Czynnikiem nieakcentowanym jest wspomniana kwestia awaryjności pojazdu i związane i nią nieplanowane koszty napraw i straty. Wybór samochodu użytkowego powinien uwzględnić reprezentowany przez niego poziom niezawodności. Rozpoznanie uszkodzeń eksploatacyjnych pojazdów jest częścią opisową analizy niezawodności związanej z wyborem pojazdu. Zaprezentowane rozważania są częścią prac zmierzających do opracowania metody oceny efektywności eksploatacyjnej samochodów ciężarowych