Opóźnienie hamowania pojazdów w róznych warunkach ruchu
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Tarkowski Sławomir, Mikus Dawid |
| Rok wydania: | 2016 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 6 |
| Strony: | 438 - 441 |
| Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| W artykule przedstawiono wyniki pomiaru opóźnienia hamowania samochodu osobowego podczas manewru awaryjnego hamowania w ruchu prostoliniowym, przy uwzględnieniu różnych zmiennych. Badania przeprowadzono na jezdni asfaltowej o różnym stopniu zawilgocenia (tj. na asfalcie suchym i mokrym), przy zmiennym obciążeniu pojazdu oraz z wykorzystaniem układu ABS i bez niego | |
| Paper presents the results of measuring the deceleration car during emergency braking maneuver in a linear motion, taking into account the different variables . Testing was per-formed on an asphalt road with different levels of moisture (ie . on the dry and wet asphalt ), the variable load of the vehicle, using the ABS system and withoutit. |
