Opóźnienie hamowania pojazdów w róznych warunkach ruchu
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Tarkowski Sławomir, Mikus Dawid |
Rok wydania: | 2016 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 6 |
Strony: | 438 - 441 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono wyniki pomiaru opóźnienia hamowania samochodu osobowego podczas manewru awaryjnego hamowania w ruchu prostoliniowym, przy uwzględnieniu różnych zmiennych. Badania przeprowadzono na jezdni asfaltowej o różnym stopniu zawilgocenia (tj. na asfalcie suchym i mokrym), przy zmiennym obciążeniu pojazdu oraz z wykorzystaniem układu ABS i bez niego | |
Paper presents the results of measuring the deceleration car during emergency braking maneuver in a linear motion, taking into account the different variables . Testing was per-formed on an asphalt road with different levels of moisture (ie . on the dry and wet asphalt ), the variable load of the vehicle, using the ABS system and withoutit. |