Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
14
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Wykorzystanie analizy sekwencji obrazów do estymacji punktu pracy procesu współspalania biomasy z węglem
Autorzy: Kotyra Andrzej, Wójcik Waldemar, Gromaszek Konrad, Bazil Gulmira
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 8
Wolumen/Tom: 92
Strony: 129 - 132
Bazy: EBSCO | INSPEC | BAZTECH
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: polski | angielski
W artykule ocenę procesu współspalania biomasy i węgla z wykorzystaniem przetwarzania obrazu. Rozpatrywano kilka parametrów obrazu jako wskaźniki najważniejszych parametrów wejściowych procesu spalania jak wydatki paliwa i powietrza. Parametry obrazu, jak powierzchnia obszaru w skali szarości, współrzędne środka ciężkości i długość konturu były uśredniane w ustalonym oknie czasowym. Celem badań była ocena możliwości określenia wydatków paliwa i powietrza na podstawie wspomnianych parametrów obrazu.
The paper considers access of combustion process of pulverized coal and biomass blend using analysis of flame images. Several flame image parameters were examined as pointers of one of the basic combustion process input parameters as air and fuel flow rate. Image parameters like greyscale area region, coordinates of centre of gravity and flame area contour length were averaged in a fixed time span. The aim of investigations was assessing ability to determine air and fuelflow rates on the basis of the mentioned image parameters.