Analiza struktur wirowych za poruszającym się autobusem miejskim i ich wpływu na opór aerodynamiczny. Cz. 2, Numeryczny model obliczeniowy
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Analysis of influence of the vortexes on a moving city bus and their influence on a drag level. Pt 2, Numerical model
|
Autorzy: | Paszko Mateusz |
Rok wydania: | 2016 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Strony: | 1262 - 1265 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Abstrakty: | polski | angielski |
W niniejszej pracy przedstawiono wyniki symulacji numerycznej, przeprowadzonej w celu wyznaczenia stosunku składowej siły oporu aerodynamicznego wynikającej ze spiętrzenia molekuł powietrza na czołowej części nadwozia do siły wynikającej z istnienia obszaru obniżonego ciśnienia w strefie bezpośrednio za poruszającym się autobusem miejskim. Analizę przeprowadzono dla typowych warunków użytkowych wykorzystując numeryczną mechanikę płynów | |
This paper presents results of the numerical analysis conducted to determinate the ratio of the aerodynamic drag component resulting from the zone of a low pressure in the area located directly behind the city bus model and drag component resulting from the pressure increase on the front surface of the vehicle. The analysis was conducted in CFD software for typical condition of use of a city bus. |