Web analytics combined with eye tracking for successful user experience design: a case study
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
11
Lista B
| Status: | |
| Autorzy: | Borys Magdalena, Czwórnóg Monika, Ratajczyk Tomasz |
| Rok wydania: | 2016 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 4 |
| Wolumen/Tom: | 12 |
| Strony: | 96 - 110 |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Abstrakty: | angielski |
| The authors propose a new approach for the mobile user experience design process by means of web analytics and eye-tracking. The proposed method was applied to design the LUT mobile website. In the method, to create the mobile website design, data of various users and their behaviour were gather-ed and analysed using the web analytics tool. Next, based on the findings from web analytics, the mobile prototype for the website was created and validated in eye-tracking usability testing. The analysis of participants’ behaviour during eye-tracking sessions allowed improvements of the prototype. |
