Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista A
Status:
Autorzy: Baborska-Narożny Magdalena, Stevenson Fionn, Grudzińska Magdalena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 1-2
Wolumen/Tom: 45
Strony: 40 - 59
Web of Science® Times Cited: 49
Scopus® Cytowania: 58
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The overheating risk in flats (apartments) retrofitted to energy-efficient standards has been identified by previous studies as one that is particularly high. With climate change and rising mean temperatures this is a growing concern. There is a need to understand the kinds of practices, learning and interventions adopted by the occupants of individual homes to try to reduce overheating, as this area is poorly understood and under-researched. This case study focuses on the impact of different home-use practices in relation to the severity of overheating in 18 flats in one tower block in northern England. Internal temperatures monitored in comparable flats show that the percentage of time spent above the expected category II threshold of thermal comfort according to BS EN 15251 can differ by over 70%. Extensive monitoring, covering a full year, including two summer periods, has identified emergent changes in heatwave practices linked with increased home-use skills and understanding among the research participants. Close analysis of design intentions versus reality has identified key physical barriers and social learning opportunities for appropriate adaptation in relation to heatwaves. Recommendations for designers and policy-makers are highlighted in relation to these factors.