Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Rzepka Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 174
Strony: 161 - 170
Web of Science® Times Cited: 1
Scopus® Cytowania: 10
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection | Science Direct
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 13th Global Congress on Manufacturing and Management
Skrócona nazwa konferencji: GCMM 2016
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 28 listopada 2016 do 30 listopada 2016
Miasto konferencji: Zhengzhou
Państwo konferencji: CHINY
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 7 marca 2017
Abstrakty: angielski
Changes in competition which are being observed constitute both the result and condition of globalisation. The structure and degree of strictness of competitive fight influence directly the international development strategies of enterprises. Competition in a global dimension creates new systems of connections, as well as a new dimension of the quality of technological progress and new methods of obtaining competitive advantage. It extorts, so to speak, the creation of new models of organising, different ways of coordinating and configuring activities and cooperating with the environment. An important solution that allows to increase the enterprise efficiency functioning is cooperation on the following line: business – globalisation – knowledge. The purpose of this article is to indicate that inter-organizational relations are the source of competitive advantage of contemporary enterprises. Therefore, the theory concerning the essence of inter-organizational relations has been described, as well as the problem of organizational networks resulting from them. Moreover, benefits outcoming from the existence of inter-organizational relations which contribute to the creation of competitive advantage of modern enterprises were presented. Finally, the concept of relational capital as a strategic capital related to interpersonal relations was discussed. Research used in this article were pilot study in public administration institutions in the Netherlands and Ukraine.