Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
The relationship between young consumers’ patterns of social media usage and their willingness to participate in marketing communication − comparison between 2013 and 2015
Autorzy: Gąsior Marcin
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 459
Strony: 171 - 182
Bazy: CEEOL | BazEkon | PBN
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Abstrakty: angielski
The purpose of this article is to compare the results of two studies of the relationship between young consumers’ patterns of social media usage and their willingness to participate in marketing communication, conducted in 2013 and 2015. In order to reveal aforementioned patterns, cluster analysis has been used, which made it possible to establish groups of participants with similar attitude towards different, possible activities one can undertake using social media. Subsequently, for each of those groups a different combination of factors that encourage to and discourage from involving in marketing communication processess has been identified. The comparison between 2013 and 2015 created an opportunity to evaluate possible changes in media users’ behaviour and shifts in their expectations.