Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
14
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Evaluation of Online Bookstores Flexibility based on the Customer Activity Cycle Model
Autorzy: Urban Wiesław, Buraczyńska Barbara
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 4, cz.1
Wolumen/Tom: 18
Strony: 427 - 437
Bazy: BazHum | CEJSH | IC Journals Master List | PBN - Polska Bibliografia Naukowa | PBN
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 kwietnia 2017
Abstrakty: angielski
Flexibility is one of the very desirable features in business, high flexibility is associated with a good customer service, a rapid response to market needs and it also leads to good business results. Flexibility is tested in many points of view in various sectors, but with regard to e-commerce has not been well elucidated yet. The article is aimed to eval e-commerce has not been well elucidated the flexibility of online bookstores based on the model customer activity cycle described by Jin and Oriaku [2013], this assessment is preceded by the operationalization of the theoretical model proposed by mentioned authors. The evaluation was conducted in six randomly selected e-bookstores. Conducted research on online bookstores is based on the multiple case study methodology. The study leads to a quantitative assessment of the flexibility for each bookstore. The results of the evaluation were discussed with regard to the performance achieved by online bookstores. The conducted study showed that the evaluation of flexibility based on customer activity cycle model is a valuable tool with the potential for practical utilization in e-commerce.