Wpływ relacji międzyorganizacyjnych na pobudzenie innowacyjności przedsiębiorstw
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
14
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The Influence of Inter-Organizational Relations on Stimulating Innovation of Enterprises
|
Autorzy: | Rzepka Agnieszka, Olak Andrzej Jan |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 4, cz. 1 |
Wolumen/Tom: | 18 |
Strony: | 61 - 71 |
Bazy: | BazHum | CEJSH - The Central European Journal of Social Sciences and Humanities | IC Journals Master List | PBN - Polska Bibliografia Naukowa |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 kwietnia 2017 |
Abstrakty: | angielski |
Innovation belongs to factors that are necessary for an enterprise to build a competitive advantage, implement new ideas and solutions. The innovation of an enterprise, then, leads to its further success. Therefore, contemporary companies should seek to es tablish relations with other entities as this stimulates the process of innovation. Innovation of an enterprise is determined by many factors, among which a key position is occupied by the capacity of building relational potential. Cooperation with external entities may bring many benefits at every stage of the process of innovation i.e. creation, implementation, commercialization and diffusion of innovation. This article aims to highlight the importance of establishing relations between the factors and their impact on stimulating innovation. The purpose of this article is to emphasize the role of building the relational potential in the process of creating innovation in enterprises. For this purpose, an extensive analysis of the literature which discusses this problem has been made. |