Identifying industries requiring spatial and sectoral relationships to develop: do smart specializations always work?
Materiały konferencyjne
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Pylak Korneliusz, Majerek Dariusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 174 |
Strony: | 1119 - 1127 |
Web of Science® Times Cited: | 1 |
Scopus® Cytowania: | 5 |
Bazy: | Web of Science | Scopus | Science Direct |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 13th Global Congress on Manufacturing and Management (GCMM 2016) |
Skrócona nazwa konferencji: | GCMM 2016 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 28 listopada 2016 do 30 listopada 2016 |
Miasto konferencji: | Zhengzhou |
Państwo konferencji: | CHINY |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 7 marca 2017 |
Abstrakty: | angielski |
The aim of the paper is to analyze the influence of the existence of both company-specific and related industries in proximal and distal environments on the creation and development of new companies. We confirmed that both cognitive and proximity dimensions are crucial for formation of new entities. Related industries located in the same community support the formation of new businesses to the greatest extent. Conversely, related industries outside the community hinder the formation of companies in the industry located in the community. The results are opposite for companies operating in the same industry; existing companies in the community usually hinder the formation of new companies because of the high level of competition, while those located outside the community have a positive impact. |