Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
10
Lista B
Status:
Autorzy: Słoniec Jolanta
Rok wydania: 2016
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 7
Strony: 3 - 18
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: Po opublikowaniu
Abstrakty: angielski
The aim of the article is to show new trends in the development of IT outsourcing (ITO) and indicate possible directions of the development of the branch. The methods used in the study are: desk research, analysis and synthesis, case study novelties in the ITO branch. Outsourcing as a concept of business management focused on slimming organization appeared at the end of the twentieth century and is currently undergoing intensive development. The value of the outsourcing market, especially IT outsourcing is increasing. The number of companies using this form of service, as well as the number of companies – service providers – are growing rapidly. Both theoreticians and practitioners are seeking management methods and techniques for improving this form of service. What adds to the news of ITO are: the use of cloud computing, automation and robotics, the use of artificial intelligence, crowdsourcing, reverse outsourcing, new forms of employment, new professions and next countries – the ITO service provider. Directions of development of the branch are related to social, organizational and technology areas, and focus on these news of ITO. In the social area one should note a growing importance of Asian countries and Central and Eastern Europe countries, including Poland as a country with great potential to provide IT outsourcing.