Comparison of structural and operational parameters of selected Euro 6 engines used in long distance commercial vehicles
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
13
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Piernikarski Dariusz |
Rok wydania: | 2015 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 163 |
Strony: | 3 - 14 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte repozytorium |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 grudnia 2015 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono najważniejsze rozwiązania techniczne stosowane w silnikach wysokoprężnych dużej mocy służących do napędu ciągników siodłowych, spełniających wymagania normy Euro 6. Dokonano również analizy porównawczej wybranych parametrów konstrukcyjno-eksploatacyjnych na przykładzie silników o objętości skokowej 13 dm³ stosowanych w ciągnikach transportu dalekobieżnego. | |
The article presents the most important technical solutions used in heavy duty diesel engines powering commercial vehicles – namely tractors – that meet the requirements of the Euro 6 norm. A comparative analysis of selected structural and operational parameters was also made on the example of engines with typical displacement close to 13 dm³ used in long-distance tractors. |