Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
Lista A
Status:
Warianty tytułu:
Documentation of meeting the requirements in the area of technical safety on the example of distribution of liquid fuels
Autorzy: Bartnik Grzegorz, Krzysiak Zbigniew, Samociuk Waldemar, Łysiak Grzegorz, Plizga Krzysztof, Szmigielski Marek, Nieoczym Aleksander, Kaliniewicz Zdzisław, Brumerčík František
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 96
Strony: 1039 - 1041
Impact Factor: 0,399
Web of Science® Times Cited: 9
Scopus® Cytowania: 8
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski
Zachowanie bezpieczeństwa technicznego każdego obiektu przemysłowego niesie ze sobą obowiązek spełnienia wielu wymogów formalnych, także w zakresie dokumentacji. Zaproponowano narzędzia wspomagające dokumentowanie planowania i wdrażania procesów związanych z utrzymaniem bezpieczeństwa technicznego. Wskazano podstawowe systemy zarządzania jakością, bezpieczeństwem i higieną pracy (BHP) oraz środowiskiem do tworzenia i uporządkowania dokumentacji związanej z uruchomieniem i utrzymaniem stacji paliw. Przedstawiono koncepcję systemowego tworzenia powiązań pomiędzy wymaganiami zintegrowanego systemu zarządzania a przygotowywaniem dokumentacji wymaganej przy budowie i eksploatacji obiektów w przemyśle chemicznym na przykładzie stacji paliw. Inżynieria bezpieczeństwa technicznego zajmuje się projektowaniem, budową, eksploatacją oraz likwidowaniem obiektów technicznych w taki sposób, aby zminimalizować możliwość i zasięg ich negatywnego oddziaływania na otoczenie, ludzi, środowisko naturalne oraz inne obiekty techniczne, w szczególności w przypadku ich poważnych awarii1). Zagadnienie to od wielu lat jest przedmiotem badań i regulacji prawnych. Obszarem badawczym są m.in. zagadnienia oddziaływania i biodegradacji benzyn i oleju napędowego w glebie2, 3), pojawiają się też publikacje na temat regulacji Safety and Quality Assessment System SQAS (system badania i oceny bezpieczeństwa i jakości)4) oraz liczne prace na temat bezpieczeństwa pracowników i klientów na stacjach paliw płynnych. Przy projektowaniu i budowie systemu bezpieczeństwa technicznego wykorzystywana jest metodologia zawierająca procedury wywodzące się z metodologii projektowania układów funkcjonalnych: (i) zarządzania jakością, (ii) zapewnienia kontrolowalności układu funkcjonalnego oraz układu bezpieczeństwa danego obiektu technicznego i (iii) zapewnienia bezpieczeństwa obiektu zawartego w jego istocie. Jednym z ważniejszych etapów budowania systemu