Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
30
Lista A
Status:
Autorzy: Lonkwic Paweł, Łygas Krystian, Wolszczak Piotr, Molski Szymon, Litak Grzegorz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 110
Strony: 90 - 97
Impact Factor: 2,218
Web of Science® Times Cited: 14
Scopus® Cytowania: 14
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection | Science Direct
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The impact of changeable operating conditions on the deceleration of progressive safety gears of PP 16 type and CHP 2000 new design is presented by the authors. The study was performed in the normal (dry friction) operation conditions (S) and also with the use of mineral oil lubricant (OM). The values of braking delays were recorded with the load of 4 kN and 10 kN applied. Statistical and wavelet analyses were performed to determine variability and waveforms of the system response. The authors reported the differences in dynamical characteristics of the examined safety gears designs in the frequency response. Furthermore, the asymmetry of the acceleration distribution is discussed in this research study.