Modeling a fuel injector for a two-stroke diesel engine
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
13
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Sochaczewski Rafał, Czyż Zbigniew, Siadkowska Ksenia |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 3 |
Wolumen/Tom: | 170 |
Numer artykułu: | 325 |
Strony: | 147 - 153 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 sierpnia 2017 |
Abstrakty: | angielski |
This paper discusses the modeling of a fuel injector to be applied in a two-stroke diesel engine. A one-dimensional model of a diesel injector was modeled in the AVL Hydsim. The research assumption is that the combustion chamber will be supplied with one or two spray injectors with a defined number of nozzle holes. The diameter of the nozzle holes was calculated for the defined options to provide a correct fuel amount for idling and the maximum load. There was examined the fuel mass per injection and efficient flow area. The studies enabled us to optimize the injector nozzle, given the option of fuel injection into the combustion chamber to be followed. |