Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
1
spoza listy
Status:
Autorzy: Karaś Sławomir
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 5
Strony: 108 - 112
Bazy: Google Scholar | WorldCat
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Oryginalna wersja autorska
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 8 lipca 2017
Abstrakty: angielski
The article looks into the problem of graffiti on bridges. Graffiti can be seen as a form of artistic expression. There are quoted two historical examples of graffiti, one of the times of antiquity and the other from a more recent historical period, i.e. 1840s. There has been an attempt to define graffiti on the basis of a survey conducted among the Lublin graffiti circles. The resulting descriptive definition of graffiti indicates a stable, independent or even illegal action which seems to be impossible to be curbed. The graffiti was examined on some examples of Santiago Calatrava’s bridges. By means of a simple statistical method applied to the results of a survey conducted among student groups and by means of 1/0 estimation (positive-1/negative-0 impression) of graffiti on bridges, some reliable results have been obtained. It was concluded that, optionally, some of bridge graffiti can be accepted and therefore can be kept as an enhancement of urban surroundings.