Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Tomašíková Mária, Tropp Michal, Gajdosik Tomas, Krzywonos Leszek, Brumerčík František
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Wolumen/Tom: 192
Strony: 881 - 886
Web of Science® Times Cited: 16
Scopus® Cytowania: 19
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection | ScienceDirect
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 12th International Scientific Conference of Young Scientists on Sustainable, Modern and Safe Transport
Skrócona nazwa konferencji: TRANSCOM 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 31 maja 2017 do 2 czerwca 2017
Miasto konferencji: High Tatras
Państwo konferencji: SŁOWACJA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 22 czerwca 2017
Abstrakty: angielski
The article describes modeling and simulation of the vehicle physical model. The vehicle model is simplified and it is made up of body and 4 tires. The model contains elementary information of the vehicle geometry - dimensions and center of gravity position. These information about the vehicle are sufficient for mathematical description of vehicle. The model is made of basic elements like engine, gearbox, differential and tires, which are represented by blocks. The model includes also other blocks, which are used to show measured outputs and control blocks, that make the vehicle mechatronic systems controllable according the driver model inputs. There are also studied the forces on tires and the engine speed of the vehicle model.