Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
40
Lista A
Status:
Autorzy: Teter Andrzej, Mania Radosław J., Kołakowski Zbigniew
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 180
Strony: 140 - 147
Impact Factor: 4,101
Web of Science® Times Cited: 10
Scopus® Cytowania: 11
Bazy: Web of Science | Scopus | ScienceDirect
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
The problems of a multi-mode buckling approach which is based on Koiter’s theory of a hybrid column are presented in this paper. An interaction of global buckling modes with the local ones is discussed. There are many different local and global buckling modes. Their selected combinations are dangerous and cause a reduction in the load-carrying capacity. All walls of the hybrid column were plane and made of many layers. The outer layers were thermal barriers and made of a TiC ceramic layer or an AL-TiC-type FGM. The inner layers were composed of aluminium layers and a few carbon-epoxy laminate layers. The classical laminate theory is used to define the ABD matrix which described the relations between applied loads and the associated deformations. The layup configuration of the hybrid column is general, so the coupling submatrix B is non-trivial. This submatrix has a significant impact on the value of local buckling load, whereas its effect on the value of global buckling load can be neglected. The main topic discussed in this paper is whether and how individual elements of the B submatrix can change the load-carrying capacity of a hybrid column. A detailed discussion is conducted for simple supported columns with opened cross-sections subjected to mechanical loads only. Thermal effects are neglected.