Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Słowik Marta, Skrzypczak Izabela, Kotynia Renata, Kaszubska Monika
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 193
Strony: 273 - 280
Web of Science® Times Cited: 12
Scopus® Cytowania: 10
Bazy: Web of Science | Scopus | ScienceDirect
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 9th International Conference on Analytical Models and New Concepts in Concrete and Masonry Structures
Skrócona nazwa konferencji: AMCM 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 5 czerwca 2017 do 7 czerwca 2017
Miasto konferencji: Gliwice
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 29 czerwca 2017
Abstrakty: angielski
The failure in longitudinally reinforced concrete beams without transverse reinforcement is the most often observed in a support zone due to bending moment and shear force acting simultaneously in a cross section. This kind of failure is called shear failure and in case of slender beams it can lead to dangerous, brittle damage. Therefore the evaluation of reliability of these members is of the paramount importance, all the most because the design procedure given in Eurocode 2 for shear capacity is of an empirical character. In the paper, the reliability analysis of longitudinally reinforced concrete beams designed according to the rules given in Eurocode 2 was performed. Furthermore, the own experimental investigations were presented. The experiments focused on determining shear capacity and observing the failure process in longitudinally reinforced concrete beams without stirrup of a rectangular and a T-shape cross section. The obtained experimental results were used to calculate the difference of safety margins of the designed shear resistance calculated on the basis of the formula from Eurocode 2 according to reinforced concrete beams without transverse reinforcement of different cross sections.