Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Diagnosis of the competence gaps of marketing staff in innovative companies – research results
Autorzy: Cichorzewska Marzena, Mendryk Iwona
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 7
Strony: 843 - 857
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 lipca 2017
Abstrakty: polski | angielski
Globalizacja oraz dynamiczne zmiany zachodzące w otoczeniu skłaniają przedsiębiorstwa do podejmowania nowych wyzwań oraz adaptacji nowych rozwiązań. Nasilenie tych zmian jest różne w różnych branżach i sektorach, ale tendencje te mają charakter coraz bardziej powszechnych. Oznacza to, że przedsiębiorstwa muszą podejmować odpowiednie działania, aby móc istnieć na rynku, rozwijać się i konkurować z innymi podmiotami, czyli zyskiwać i utrzymywać przewagę konkurencyjną. Dla firm bardzo często oznacza to ogromy wysiłek jaki należy włożyć, by móc sobie taki stan zapewnić. Jednym z obszarów, który taką przewagę może zapewnić są wewnętrzne, oparte na wiedzy kompetencje organizacji. Celem artykułu jest diagnoza luki kompetencyjnej pracowników działu marketingu w innowacyjnych przedsiębiorstwach. Analiza ta została przeprowadzona w oparciu o wyniki badań własnych uzyskanych na podstawie sondażu diagnostycznego przeprowadzonego w 57 innowacyjnych przedsiębiorstwach.
Globalization and dynamic changes in the environment encourage companies to take on new challenges and adapt to new developments. The intensification of these changes varies from sector to sector, but these tendencies are increasingly common. This means that businesses must take the appropriate action to be able to exist in the market, to grow and compete with other players, gaining and maintaining a competitive edge. For companies very often it means a great effort to put in order to be able to provide such a condition. One area where such an advantage can be ensured is the internal, knowledge-based competence of the organization. The purpose of this article is to diagnose the competence gaps of marketing staff in innovative companies. This analysis was based on the results of our own research based on a diagnostic survey carried out in 57 innovative companies.