Diagnoza luki kompetencyjnej pracowników działu marketingu w innowacyjnych przedsiębiorstwach – wyniki badań
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Diagnosis of the competence gaps of marketing staff in innovative companies – research results
|
Autorzy: | Cichorzewska Marzena, Mendryk Iwona |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 7 |
Strony: | 843 - 857 |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 lipca 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Globalizacja oraz dynamiczne zmiany zachodzące w otoczeniu skłaniają przedsiębiorstwa do podejmowania nowych wyzwań oraz adaptacji nowych rozwiązań. Nasilenie tych zmian jest różne w różnych branżach i sektorach, ale tendencje te mają charakter coraz bardziej powszechnych. Oznacza to, że przedsiębiorstwa muszą podejmować odpowiednie działania, aby móc istnieć na rynku, rozwijać się i konkurować z innymi podmiotami, czyli zyskiwać i utrzymywać przewagę konkurencyjną. Dla firm bardzo często oznacza to ogromy wysiłek jaki należy włożyć, by móc sobie taki stan zapewnić. Jednym z obszarów, który taką przewagę może zapewnić są wewnętrzne, oparte na wiedzy kompetencje organizacji. Celem artykułu jest diagnoza luki kompetencyjnej pracowników działu marketingu w innowacyjnych przedsiębiorstwach. Analiza ta została przeprowadzona w oparciu o wyniki badań własnych uzyskanych na podstawie sondażu diagnostycznego przeprowadzonego w 57 innowacyjnych przedsiębiorstwach. | |
Globalization and dynamic changes in the environment encourage companies to take on new challenges and adapt to new developments. The intensification of these changes varies from sector to sector, but these tendencies are increasingly common. This means that businesses must take the appropriate action to be able to exist in the market, to grow and compete with other players, gaining and maintaining a competitive edge. For companies very often it means a great effort to put in order to be able to provide such a condition. One area where such an advantage can be ensured is the internal, knowledge-based competence of the organization. The purpose of this article is to diagnose the competence gaps of marketing staff in innovative companies. This analysis was based on the results of our own research based on a diagnostic survey carried out in 57 innovative companies. |