Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
30
Lista A
Status:
Autorzy: Różyło Patryk, Teter Andrzej, Dębski Hubert, Wysmulski Paweł, Falkowicz Katarzyna
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 5
Wolumen/Tom: 24
Strony: 1251 - 1264
Impact Factor: 1,333
Web of Science® Times Cited: 64
Scopus® Cytowania: 61
Bazy: Web of Science | Scopus | INSPEC | CAS
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja autorska
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 stycznia 2017
Abstrakty: angielski
The object of the research are short, thin-walled columns with an open top-hat cross section made of multilayer laminate. The walls of the investigated profiles are made of plate elements. The entire columns are subjected to uniform compression. A detailed analysis allowed us to determine critical forces and post-critical equilibrium paths. It is assumed that the columns are articulately supported on the edges forming their ends. The numerical investigation is performed by the finite element method. The study involves solving the problem of eigenvalue and the non-linear problem of stability of the structure. The numerical analysis is performed by the commercial simulation software ABAQUS®. The numerical results are then validated experimentally. In the discussed cases, it is assumed that the material operates within a linearly-elastic range, and the non-linearity of the FEM model is due to large displacements.