Emisja spalin silnika o zapłonie samoczynnym zasilanego mikroemulsją wodno-paliwową
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Exhaust gases emission of the diesel engine fuelled with water-fuel microemulsion
|
Autorzy: | Górski Krzysztof, Czerwonka Dominik, Bocho–Janiszewska Anita, Wasilewski Tomasz, Lotko Wincenty, Longwic Rafał, Hernik Arkadiusz |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 6 |
Wolumen/Tom: | R. 18 |
Strony: | 710 - 713 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono wyniki badań dotyczące oceny emisji wybranych składników spalin z silnika AD3.152 zasilane-go mikroemulsją wodno - paliwową. Badania przeprowadzono dla oleju napędowego oraz mikroemulsji woda – olej napędo-wy, zawierającej 4 i 8 % (m/m) wody. Testy silnikowe wykonano w warunkach ustalonych dla średnich obciążeń silnika tj. 80, 100 i 120 Nm i prędkości wału korbowego 1600 obr/min. Uzyskane wyniki wskazują, że dla przyjętych warunków testu nie stwierdzono istotnego wpływu wody zawartej w mikroemulsji paliwowej na zmianę stężenia badanych składników spalin silnika. | |
Paper presents research results of selected exhaust gases from the AD3.152 diesel engine fuelled with water-diesel oil microemulsion. Tests were carried out for a diesel oil as well as for its microemulsion containing 4 and 8 % of water by weight. Engine research were done for a stationary condition at a middle load of 80, 100 and 120 Nm and for the crank-shaft rotational speed of 1600 rpm. Results of these prelimi-nary research suggest that content of water in tested micro-emulsions has not of any significant impact on emissions from tested engine. |