Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
30
Lista A
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Grabowski Łukasz, Pietrykowski Konrad, Czarnigowski Jacek, Porzak Marcin
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2018
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 113
Strony: 46 - 52
Web of Science® Times Cited: 10
Scopus® Cytowania: 9
Bazy: Web of Science | Scopus | Web of Science Core Collection | Science Direct
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: angielski
This paper investigates toxic emissions emitted by ASz62-IR radial engine under training flight conditions. The registered selected flight parameters enabled the distribution and share of operating times in given stages of engine operation. The individual toxic substances were calculated in line with an AVL BOOST model of this engine. The results of the chassis dynamometer measurements performed at WSK PZL-KALISZ S.A., an engine manufacturer, enabled us to calibrate the model in terms of its performance, i.e. torque and overall efficiency as a propeller characteristics. Later, a model for toxic emissions was calibrated. Defined by crankshaft speed and intake manifold air pressure, operating points reflect real flight values. For each case study, mass flow rates of individual toxic substances were calculated. The distribution of operating times in individual stages of the operation of Antonov An-2’s engine registered during a training flight enabled us to calculate a total mass of toxic substances.