Zakres aktywności prosumenckich konsumentów niepełnosprawnych ruchowo i ich wpływ na skłonność do akceptacji innowacji produktowych
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
9
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The range of prosumption activities of disabled consumers and their influence on the tendency to accept product innovations
|
Autorzy: | Maciaszczyk Magdalena |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 9 |
Strony: | 210 - 216 |
Bazy: | PBB | CEJSH | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon | PBN |
Efekt badań statutowych | TAK |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 29 września 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
Gwałtownie postępująca globalizacja, adaptacja nowych rozwiązań i wzrost znaczenia technologii teleinformatycznych doprowadziły w ostatnich latach do ewolucji zachowań rynkowych konsumentów. Spośród wielu trendów modelujących wzorce i strukturę konsumpcji zauważalny jest głównie jeden. Jest to prosumpcja, dzięki której konsumenci niepełnosprawni mogą mieć realny wpływ na kształt oferty do nich kierowanej. Celem niniejszego opracowania jest zwrócenie uwagi na omawiany trend oraz próba określenia aktywności podejmowanych przez osoby niepełnosprawne ruchowo w jego zakresie. Podstawą do napisania były badania przeprowadzone na celowo dobranej próbie konsumentów niepełnosprawnych ruchowo zamieszkujących na terenie Lubelszczyzny w III kwartale roku 2016. Materiał badawczy stanowiło 125 kwestionariuszy. W wyniku przeprowadzonych badań wysnuto wniosek, iż główne aktywności prosumpcyjne konsumentów niepełnosprawnych ruchowo skierowane są raczej w stronę współkonsumentów niż producentów. Dodatkowo zauważono, iż nie można wysnuć prostej zależności pomiędzy skłonnością do akceptacji innowacji i przejawianymi zachowaniami prosumpcyjnymi | |
Exponential globalization, the adaptation of new solutions and sharp increase in applications of teleinformatic technologies have led consumers behaviors to evolution. Out of many trends shaping patterns and the structure of consumption there is one that is clearly noticeable. It is called prosumption. Thanks to that trend disabled consumers can have a real impact on the shape of the offer aimed at them. This research aims at understanding the role of the discussed trend and its possible implications for persons with physical disabilities. Examinations were conducted on physically disabled consumers inhabiting the region of Lublin in the 3rd quarter of 2016. 125 questionnaires constituted the research material. As a result of research a conclusion was drawn that the main prosumption activity of research group members are directed towards other co-consumers rather producers. Additionally, it is impossible to assign a clear interplay of tendency to accept innovations and prosumptions activities. |