Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
11
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Diagnozowanie wytrzymałości zmęczeniowej przy użyciu nowoczesnej metody symulacji spawania
Autorzy: Blatnický Miroslav, Barta Dalibor, Dižo Ján, Droździel Paweł
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 18
Strony: 19 - 26
Scopus® Cytowania: 2
Bazy: Scopus | BazTech | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 8 listopada 2017
Abstrakty: polski | angielski
Artykuł dotyczy analitycznego wyznaczania położenia koncentrowania naprężeń w próbce służącej do diagnozowania wieloosiowej wytrzymałości stopów aluminium stosowanych do zmniejszania wagi konstrukcji pojazdów drogowych i kolejowych w celu zmniejszenia zużycia paliwa. W artykule położono nacisk na znaczenie odpowiednich wymagań technicznych próbki a także położenia wycięcia w zależności od typu materiału i mocowaniu w urządzeniu od typu materiału do mocowania w urządzeniu do testowania. Poruszono również kwestię wyboru odpowiedniej technologii spawania, dzięki czemu parametry wejścciowe dla numerycznych symulacji wybranej technologii spawania są dobierane we właściwy sposób. Celem symulacji numerycznych jest uzyskanie ważnych informacji, które posłużą do przewidywania szczegółowej wytrzymałości zmęczeniowej w odniesieniu do materiału rodzimego i złą cza spawanego .
The paper deals with analytical determination of the stress concentrator location on a sample serving for diagnosing multiaxial fatigue lifespan of aluminium alloys, which are applied for reducing weight of road and rail vehicle constructions for acquiring decrease of fuel consumption. This article put emphasis on significance of appropriate sample design and notch location according to the material type and mounting in the testing device. It operates also with suitable welding technology selection and thus ensures input parameters for numerical simulations of selected welding technology. The aim of numerical simulations is obtaining important information that will serve for detailed fatigue lifespan prediction in comparison of base and weld material.