Satysfakcja klientów lubelskiego sektora centrów handlowych w latach 2013-2015
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
10
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Customer satisfaction of the Lublin shopping centers sector in years 2013-2015
|
Autorzy: | Skowron Łukasz |
Rok wydania: | 2016 |
Wersja dokumentu: | Drukowana |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 460 |
Strony: | 126 - 136 |
Bazy: | CEEOL | BazEkon | EBSCO |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | NIE |
Abstrakty: | polski | angielski |
Między rokiem 2013 a 2015 w Lublinie w znaczący sposób zaostrzyła się konkurencja w sektorze centrów handlowych (w analizowanym okresie na rynku pojawiały się kolejne podmioty, co ostatecznie zwiększyło liczbę wielkopowierzchniowych centrów handlowych objętych badaniem z 3 do 5). Autor niniejszego artykułu badał proces budowania zjawiska satysfakcji klientów w omawianym sektorze w latach 2013, 2014 oraz 2015. W badaniach wykorzystano autorskie narzędzie badawcze, które pozwoliło na opracowanie modelu o charakterze przyczynowo-skutkowym. Uzyskane dane empiryczne pozwalają na dokładną analizę wpływu pojawienia się nowych podmiotów na rynku i stopniowego zwiększania konkurencyjności wewnątrz sektora (w ujęciu rok do roku) na sposób postrzegania przez respondentów poszczególnych aspektów wpływających na ich poczucie satysfakcji z wyboru określonego podmiotu rynkowego | |
From 2013 to 2015 in Lublin an intensification of the competition among shopping centers could be observed (in particular years the new market players appeared in the discussed sector, which caused the increase in the number of big shopping centers from 3 to 5 in the discussed city). The author of the article has conducted the research on the customer satisfaction building process occurring in the years 2013, 2014 and 2015. In the research he used primary questionnaires which enabled him to build a caused-effect path relation model. Obtained empirical data allows to demonstrate how the appearance of the new market entity influences the prospective customers’ perception of the evaluation of individual functioning aspects of discussed centers as well as the overall process of shaping their satisfaction and loyalty. |