Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Consumers' selected preferences related to the processes of purchasing in shopping malls consumer's satisfaction
Autorzy: Gąsior Marcin
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 48
Strony: 289 - 300
Bazy: BazEkon | BazHum | BazHum2 | CEEOL | IC Journal Master List | EBSCO
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 28 kwietnia 2017
Abstrakty: polski
Konsumencka ocena miejsca dokonania transakcji, w szczególności funkcjonowania podmiotu handlowego, a w konsekwencji także i doświadczany poziom zadowolenia z przebiegu procesu zakupowego, wyrażane są w klasycznym ujęciu jako funkcja ocen wielu zmiennych opisujących poszczególne obszary funkcjonowania przedsiębiorstwa. Pojawia się natomiast pytanie o rolę innych czynników, m.in. tych charakteryzujących samego nabywcę. Celem artykułu jest próba weryfikacji hipotezy zakładającej, że preferencje w zakresie sposobu dokonywania zakupów także przekładają się na ocenę podmiotu oraz wynikowy poziom zadowolenia z przebiegu transakcji. Do tego celu wykorzystane zostały wyniki obszernego badania klientów centrów handlowych. Na podstawie pozyskanego materiału empirycznego przeprowadzono segmentację klientów według kryterium preferowanego sposobu dokonywania zakupu, wyrażonego pięcioma zmiennymi, następnie zaś w wyodrębnionych segmentach dokonano ewaluacji i porównania deklarowanych ocen badanego podmiotu oraz poziomu zadowolenia respondenta.