Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Czyż Zbigniew, Karpiński Paweł, Łusiak Tomasz, Szczepaniak Tomasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Arkusze wydawnicze: 0,5
Język: angielski
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 7008
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 5
Bazy: Web of Science
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2nd International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES’17
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 listopada 2017 do 25 listopada 2017
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 grudnia 2017
Abstrakty: angielski
This paper describes the research gyrocopter and presents the methodology of numerical calculations for this type of research objects. There are also the results of an ANSYS Fluent three -dimensional simulation of an airflow around a gyrocopter, excluding a n airflow around its main rotor and propeller blades. The calculations enabled basic aerodynamic characteristics. The analysis of the numerical calculations focuses on the impact of gyrocopter individual sections like a fuselage, tail, tail boom, etc., on aerodynamic forces and moments, as well as coefficients of aerodynamic forces and moments. The research scope covers an angle of attack α ranging between -20° and 25° at asideslip angle equal to 0.