Charging process analysis of an opposed-piston two-stroke aircraft Diesel engine
Materiały konferencyjne
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Grabowski Łukasz, Pietrykowski Konrad, Karpiński Paweł |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Arkusze wydawnicze: | 0,5 |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 15 |
Numer artykułu: | 3002 |
Strony: | 1 - 5 |
Web of Science® Times Cited: | 5 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2nd International Conference of Computational Methods in Engineering Science |
Skrócona nazwa konferencji: | CMES’17 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 23 listopada 2017 do 25 listopada 2017 |
Miasto konferencji: | Lublin |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 grudnia 2017 |
Abstrakty: | angielski |
This paper presents the research results on a 1D model of an opposed-piston two-stroke aircraft Diesel engine. The research aimed at creating a model of the enginein question to investigate how engine performance is affected by the compressor gear ratio. The power was constant at all the operating points. The research results are presented as graphs of power consumed by the compressor, compressor efficiency and brake specific fuel consumption. The optimal range of compressor gear ratio in terms of engine efficiency was defined from the research results. |