The dual-fuel CFD combustion model with direct and indirect CNG injection
Materiały konferencyjne
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Tulwin Tytus, Sochaczewski Rafał |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 15 |
Numer artykułu: | 7016 |
Strony: | 1 - 5 |
Web of Science® Times Cited: | 3 |
Bazy: | Web of Science |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | 2nd International Conference of Computational Methods in Engineering Science |
Skrócona nazwa konferencji: | CMES’17 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 23 listopada 2017 do 25 listopada 2017 |
Miasto konferencji: | Lublin |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 15 grudnia 2017 |
Abstrakty: | angielski |
A proper design of the compression ignition engine fuel system requires various fuel injection methods analysis. Direct and indirect CNG injection process simulation research was conducted. The results allow a mixture homogeneity analysis and its impact on combustion process and heat transfer. For an indirect injection the injector is placed in intake channel and the injection is performed during an intake stroke. For a direct injection the specially designed injector is installed in the glow plug position. The analysed case is set for 20% energetic ratio of diesel fuel and 80% of methane fuel. In order to perform the calculations a special combustion model has been implemented that allows duel-fuel combustion in a compression ignition engine. |