Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

Publikacje Pracowników PL z lat 1990-2010

Publikacje pracowników Politechniki Lubelskie z lat 1990-2010 dostępne są jak dotychczas w starej bazie publikacji
LINK DO STAREJ BAZY

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Karaś Sławomir, Wrobel Radosław
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 15
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 1
Bazy: Web of Science | Google Scholar | EBSCO
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2nd International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES’17
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 listopada 2017 do 25 listopada 2017
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 grudnia 2017
Abstrakty: angielski
Arch bridges have always boasted a strong aesthetic value. However, their design is challenging due to dynamic excitations. It regards, above all, an area up to ¼ of a bridge length. In bridge dynamics numerical analyses, the basic importance is attached to the natural vibration frequency corresponding to the first bending mode. The multiple first mode is connected to the horizontal shift of a platform or arches, additionally coupled with the deformation corresponding to torsion. In the bridge standards, the first bending mode was adopted as default followed subsequently by higher rank modes of torsional or transversal shapes which do not always occur. This paper describes fourteen numerical models of various arches used in bridge design. The arch bridge, of vertical arches, constitutes a reference. Other models are their varieties through a change of the arch height, a method of connecting platforms and arches at a head and their resulting interaction. Furthermore, variability of arch tilts from a vertical plane was discussed. Conclusions are not unanimously final from the technical point of view; nevertheless, certain beneficial solutions, corresponding to the models of structures of higher natural frequencies, can be indicated.