Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
7
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Conception of method of city bus aerodynamic drag reduction by using porous coatings on selected bus body elements
Autorzy: Paszko Mateusz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: R. 18
Strony: 1016 - 1019
Bazy: BazTech | Index Copernicus | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 czerwca 2017
Abstrakty: polski | angielski
W niniejszym artykule przedstawiono rozważania, dotyczące możliwości zmniejszenia oporu aerodynamicznego autobusu miejskiego, poprzez pokrycie wybranych elementów nadwozia materiałem o strukturze porowatej. W pracy przybliżono zjawiska zachodzące w warstwie przyściennej w trakcie opływu powierzchni wyposażonej we wgłębienia. Ponadto, przedstawiono koncepcyjną modyfikację wybranych stref karoserii autobusu miejskiego, w celu ograniczenia oporu aerodynamicznego
This paper discusses the possibility of reducing the aerodynamic drag of a city bus by covering the selected body elements with a porous structure. The paper presents the phenomena occurring in the boundary layer during the flow of a surface equipped with dimples. In addition, a conceptual modification of selected city bus body elements was performed in aim to reduce aerodynamic drag.