Koncepcja metody ograniczania strefy wirów za poruszającym się autobusem miejskim
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Conception of method of reducing trailing vortices behind a moving city bus
|
| Autorzy: | Paszko Mateusz |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2017 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | polski |
| Numer czasopisma: | 6 |
| Wolumen/Tom: | R. 18 |
| Strony: | 1013 - 1015 |
| Bazy: | BazTech | Index Copernicus | Google Scholar |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 30 czerwca 2017 |
| Abstrakty: | polski | angielski |
| Strefy wirów powodujące fluktuację ciśnienia na tylnej powierzchni poruszającego się pojazdu, stanowią jedną z głównych przyczyn oporu aerodynamicznego. W niniejszej pracy przedstawiono rozważania dotyczące możliwości zmniejszenia oporu aerodynamicznego autobusu miejskiego, poprzez wykorzystanie deflektorów powietrza w tylnej strefie nadwozia. W pracy przedstawiono również koncepcyjny model deflektora powietrza, dostosowanego do karoserii przykładowego współczesnego autobusu miejskiego. | |
| Swirl zones causing pressure fluctuations on the rear surface of a moving vehicle are one of the major causes of aerodynamic drag. In this paper, author presented the possibility of reducing the aerodynamic drag of a city bus by using air deflectors in the rear bodywork. The paper also presents a conceptual model of an air deflector adapted to the bodywork of an exemplary contemporary city bus. |
