Ograniczenia w ruchu pojazdów ciężarowych na terenie Polski i Unii Europejskiej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Traffic restrictions for heavy goods vehicles in Poland and European Union
|
Autorzy: | Przystupa Krzysztof |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Wolumen/Tom: | R. 18 |
Strony: | 1560 - 1565 |
Bazy: | Baztech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W artykule przedstawiono problem ograniczenia ruchu pojazdów. Poruszony problem naświetlono z punktu widzenia handlu, przewoźnika oraz mieszkańca miasta, w którym wprowadzono ograniczenia w ruchu samochodów ciężarowych. Przedstawiono metodę oceny wpływu takiej decyzji na rozwój tych grup i jej wyniki. Na tym tle pokazano wybrane lokalne przykłady rozwiązań ograniczających ruch stosowane w Unii Europejskiej. Następnie pokazano przykład ograniczeń czasowych w ruchu odnoszących się do terenu wybranych państw. W kolejnym kroku, zaprezentowano ograniczenia lokalne w postaci obecnie obowiązujących regulacji dla transportu tranzytowego i docelowego wynikające z prawnych ograniczeń na terenie Polskich miast : Warszawy, Łodzi, Lublina, Wrocławia, Legnicy, Ełku, Łomży, Poznania, Torunia, Gliwic, Nowej Soli, Płocka, Suwałk i Sopotu. Jako ostatni element systemu ograniczenia ruchu zaprezentowano ogólnopolskie ograniczenia czasowe. Na zakończenie przedstawiono opisowe wnioski wynikające z analizy problemu. | |
The article presents the problem of road traffic limitations for heavy goods vehicles. The problem was highlighted from the point of view of the trade, the carrier and the urban population, where traffic restrictions were introduced. A method for assessing the impact of such decisions on the development of these groups and its results is presented. Selected local examples of traffic restrictions in the European Union are discussed. Then an example of time constraints in traffic in relation to the area of selected countries is shown. In the next step, local restrictions were introduced in a form of current regulations for transit and destination transport, resulting from legal restrictions in the Polish cities of Warsaw, Lódź, Lublin, Legnica, Ełk, Łomża, Poznań, Toruń, Gliwice, Nowa Sól, Płock, Suwałki and Sopot. The national limitations of time are also presented. Finally, descriptive conclusions from the problem analysis are presented. |