Jakość kształcenia w uczelni wyższej
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
The quality of education in higher education institutions
|
Autorzy: | Przystupa Krzysztof |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Wolumen/Tom: | R. 18 |
Strony: | 1770 - 1775 |
Bazy: | Baztech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy przytoczone zostały główne elementy tak zwanej filozofii jakości kształcenia. Na ich tle porównano ustalenia Procesu Bolońskiego z zaleceniami krajowymi i zaleceniami normy ISO 9001:2009 odnoszącymi się do jakości kształcenia na uczelniach wyższych. Zaproponowano strukturę dokumentacji Systemu Jakości Kształcenia oraz zbudowano model kształcenia wyższego w ujęciu procesowym. | |
The paper presents the main elements of the so - called philosophy of education quality. The findings gave back- ground to compare the guidelines of the Bologna Process with national guidelines and ISO 9001:2009 standards, with relation to the quality of higher education. The structure of documentation for the Education Quality System and the model of higher education in process approach were proposed. |