Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
14
Lista B
Status:
Autorzy: Gola Arkadiusz, Wiechetek Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4, cz. 1
Wolumen/Tom: 18
Strony: 395 - 409
Bazy: BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: Agile-Commerce: Your space, my space, our space
Termin konferencji: 12 maja 2017 do 13 maja 2017
Miasto konferencji: Łódź
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 1 kwietnia 2017
Abstrakty: angielski
IT solutions like augmented reality (AR) significantly increase the flexibility of running business. AR is a system that connects the real world with computer generated visualizations supported by an object recognition software. The real word video is merged with 3D computer graphics generated in real time. As a result the user gets interactive and digitally manipulable information about the surrounding world. AR has many areas of application. It can be used in architecture, commerce, education, emergency, industry, medicine, military, navigation, sport and tourism. It can be also a very useful tool in market - ing e.g. interactive dressing rooms, smart mirrors, AR catalogues, furniture visualizers, shoe and clothes samplers. Therefore augmented reality can meet the new needs of customers and generate profits for business. The aim of the article is to present recent trends in using AR. The paper contains char -acteristics of augmented reality, recently developed AR tools for marketing purposes, ben-efits and risks (barriers) of AR tools adoption. At the end of the article the authors present conclusions derived from the analysis of recent scientific AR publications and AR related projects available on crowdfunding platforms and the proposal for the future research.