Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Magryta Paweł, Pietrykowski Konrad, Skiba Krzysztof
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 6
Wolumen/Tom: 15
Numer artykułu: 7004
Strony: 1 - 6
Web of Science® Times Cited: 3
Bazy: Web of Science | DOAJ | IndexCopernicus | BazTech
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: 2nd International Conference of Computational Methods in Engineering Science
Skrócona nazwa konferencji: CMES’17
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 23 listopada 2017 do 25 listopada 2017
Miasto konferencji: Lublin
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 15 grudnia 2017
Abstrakty: angielski
The article presents vibration simulation studies of a crankshaft used in internal combustion engine. The simulation was performed using FEM method. The study was conducted in Abaqus software, and a shaft model was implemented in Catia v5. The influence of a mesh element size on the results of obtained calculations was analysed. A shaft which will be used in the ultralight aircraft engine was the subject of research. Results show the first 10 frequency modes and 12 grid examples for various element sizes, from 9 to 1.3 mm. Moreover, the effect of mesh size on the obtained results is presented. It has been proven that the maximum error for two extreme results (the densest and sparsest grid) is approximately 1.4%; therefore, it is justified to carry out calculations of own vibration on a fatal grid. Results presented herein will be used in the future work on the crankshaft geometry modifications.