Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Traditional and virtual sources of market information and their influence on market behaviours of motor disabled consumers
Autorzy: Maciaszczyk Magdalena, Rzepka Agnieszka
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 2
Wolumen/Tom: 25
Strony: 108 - 118
Bazy: BazHum | IC Journals Master List | BazEkon | PBN
Efekt badań statutowych TAK
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: NIE
Abstrakty: polski | angielski
Skala zastosowania technologii informacyjnych i urządzeń mobilnych w operacjach rynkowych w bardzo dużym stopniu modeluje zmiany zachodzące w zachowaniach nabywczych konsumentów. Zmiany te zauważalne są nie tylko w samym sposobie dokonywania zakupów ale przede wszystkim oznaczają wirtualizację już na etapie poszukiwania informacji na temat rozpatrywanego dobra. Celem artykułu jest próba identyfikacji sposobów poszukiwania informacji rynkowych w wybranej grupie konsumentów. Podstawą do napisania opracowania były badania przeprowadzone w III kwartale roku 2016 na celowo dobranej próbie konsumentów niepełnosprawnych ruchowo zamieszkujących na terenie Lubelszczyzny. Materiał badawczy Strona 118 stanowiło 125 kwestionariuszy. Do przeprowadzenia niezbędnych analiz wykorzystano program statystyczny Statistica. Zawężenie badań do określonego segmentu podyktowane było różnicami w możliwościach zaspokajania odczuwanych potrzeb przez osoby niepełnosprawne ruchowo i osoby bez uszkodzeń narządu ruchu. Dodatkowym argumentem przemawiającym za koniecznością dogłębnego rozpoznania zachowań rynkowych konsumentów niepełnosprawnych ruchowo jest liczebność segmentu oraz brak systemowego podejścia do omawianego zagadnienia w danej grupie konsumentów.
The scale of applying information technologies and mobile devices in market transactions is modelling behaviours of consumers in a very large scale. Such changes are noticeable not only in the manner of purchasing goods in stationary shops, but above all they mean virtualization of purchase behaviours of all client groups. The aim of the article to identify symptoms of modern consumer behaviours of the chosen group of consumers. To illustrate the discussed issues the author used results of empirical research carried out on the group of 125 physically disabled consumers. The research was carried out in Lubelskie Provinces. The Statistica program was used. Narrowing examinations to the determined section was driven by differences in intensity of individual needs as well as possibilities of meeting those needs between physically disabled consumers and consumers without physical limitations.