Effect of different biofuels on common rail injecto r flow rate
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
13
Lista B
Status: | |
Autorzy: | Rybak Arkadiusz, Hunicz Jacek, Krzaczek Paweł, Golimowski Wojciech, Marcinkowski Damian |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Numer czasopisma: | 4 |
Wolumen/Tom: | 171 |
Strony: | 39 - 43 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 1 listopada 2017 |
Abstrakty: | angielski |
In this study dynamic flow rates of a common rail injector using diesel fuel and different biofuels were determined. As biofuels, fatty acid methyl esters originating from canola, poultry, cattle and used cooking oil were tested. The tested fuels exhibited different physical properties e.g. density and viscosity. Measurements of the injector delivery rates were performed on a test stand designed for determination of injectors and injection pumps characteristics. Each fuel was tested at temperatures between 30 and 60°C, under injection pressure in the range of 30–180 MPa and injection time in the rangeof 200–1600 microseconds. The results showed differences in injector flow rates depending on used fuel, however different fuel properties affected amount of fuel injected especially at short injection durations. |