Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Implementation of the principles of corporate social responsibility towards employees in corporations in the IT industry
Autorzy: Żelazna Anna, Socha Monika
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 11
Strony: 791 - 800
Bazy: PBB - Polska Bibliografia Bibliologiczna | CEJSH - The Central European Journal of Social Sciences and Humanities | AGRO | IC Journals Master List | BazEkon
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 30 listopada 2017
Abstrakty: polski | angielski
Duża grupa podmiotów międzynarodowych z kapitałem zagranicznym w branży IT wyróżnia się strukturą macierzową. W teorii zarządzania podkreślane są liczne zalety takich struktur, jednak doświadczenia osób zatrudnionych w tych podmiotach unaoczniają pewne trudności zarówno w komunikacji, uprawnieniach, odpowiedzialności, efektywności, zaufaniu, jak też atmosferze pracy. Celem artykułu jest zaprezentowanie korzyści oraz wad struktur macierzowych w branży IT, a także wyników empirycznych badań pilotażowych przeprowadzonych w korporacjach z kapitałem amerykańskim, francuskim, polskim i niemieckim dotyczących wdrażania zasad społecznej odpowiedzialności biznesu wobec zatrudnionych.
A large group of international entities with foreign capital in the IT industry are distinguished by the matrix structure. The management theories emphasize the many advantages of such structures, but the experience of the people who work in these entities highlights many difficulties in communication, competence, responsibility, efficiency, trust, and the atmosphere of work. The aim of the article is to present the benefits and disadvantages of matrix structures in the IT industry, as well as the results of empirical pilot studies conducted in US, French, Polish and German corporations on the implementation of corporate social responsibility principles towards employees.