Satisfaction and organizational commitment of employees of local administration – results of pilot studies
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
11
Lista B
| Status: | |
| Warianty tytułu: |
Satysfakcja i przywiązanie do organizacji pracowników administracji samorządowej – wyniki badań pilotażowych
|
| Autorzy: | Rakowska Anna, Cichorzewska Marzena, De Juana-Espinosa Susana |
| Dyscypliny: | |
| Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
| Rok wydania: | 2017 |
| Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
| Język: | angielski |
| Numer czasopisma: | 3 |
| Wolumen/Tom: | 51 |
| Strony: | 115 - 126 |
| Bazy: | BazEkon | BazHum | Index Copernicus | CEOL | CEJSH |
| Efekt badań statutowych | NIE |
| Materiał konferencyjny: | NIE |
| Publikacja OA: | TAK |
| Licencja: | |
| Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
| Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
| Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
| Data opublikowania w OA: | 19 listopada 2017 |
| Abstrakty: | polski |
| Autorki podjęły się próby scharakteryzowania determinantów satysfakcji i przywiązania organizacyjnego pracowników administracji samorządowej. Na podstawie przeglądu literatury można wnioskować, że mało jest badań dotyczących przywiązania urzędników administracji publicznej w Polsce. Artykuł składa się z dwóch części. W pierwszej opisano znaczenie satysfakcji w kształtowaniu zachowań pracowników w organizacji oraz wskazano na relacje między satysfakcją, przywiązaniem, a wybranymi elementami systemu motywacyjnego. W drugiej przedstawiono wyniki badań przeprowadzonych wśród 146 urzędników z terenu Lubelszczyzny. Wyniki odnoszą się do poziomu satysfakcji i poziomu zaangażowania oraz ich związków z 10 czynnikami systemu motywacyjnego. Są one zbieżne z wynikami zawartymi w literaturze. Polscy respondenci wykazali się niskim poziomem satysfakcji i przywiązania do organizacji. Zaobserwowane związki z elementami systemu motywacyjnego wskazują na możliwości kształtowania poziomu satysfakcji i przywiązania pracowników administracji samorządowej. Dotyczy to przede wszystkim dbałości o właściwą atmosferę pracy i rozwój dobrych relacji między przełożonymi a pracownikami. Autorzy postulują zasadność prowadzenia dalszych badań w tym obszarze. |
