Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
14
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Influence of the socio-demographic factors on the results of the path relation models in the areas of customer satisfaction and loyalty
Autorzy: Skowron Łukasz
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana
Język: polski
Numer czasopisma: 4
Strony: 23 - 37
Bazy: CEJSH | BazEkon | EBSCO | The Central and Eastern European Online Library | Dolnośląska Biblioteka Cyfrowa
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte repozytorium
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 5 marca 2018
Abstrakty: polski | angielski
Tematem przewodnim niniejszego artykułu jest próba odpowiedzenia na pytanie: jak zmieniają się wyniki modelowania ścieżkowego w obszarze analizy zagadnień satysfakcji i lojalności klientów wraz ze zmianą cech socjo-demograficznych respondentów? Autor przeprowadził analizę ścieżkową omawianych zjawisk marketingowych przy wykorzystaniu metody PLS, w jednym okresie sprawozdawczym w perspektywie dwóch sektorów gospodarczych (centra handlowe oraz banki zlokalizowane w Lublinie) na próbach zróżnicowanych pod względem głównych cech socjo-demograficznych (np. płeć, wiek, wykształcenie, dochód). Przeprowadzenie analiz na próbach pochodzących z różnych sektorów pozwoliło na minimalizację wpływu innych czynników na uzyskane wyniki badawcze. Dzięki przeprowadzonym pomiarom możliwym było wykazanie czy brane pod uwagę cechy respondentów mają istotny ze statystycznego punktu widzenia wpływ na uzyskiwane wyniki modelowania ścieżkowego. Pozwoliło to na sprecyzowanie rekomendacji, co do doboru prób badawczych w analizie modelowania ścieżkowego prowadzonego w kilku następujących po sobie okresach sprawozdawczych.
This article attempts to provide an answer to the following question: “how does the socio-demographic characteristics of the respondents influence the path relation coefficients changing in Structural Equation Modeling analysis in the areas of customer satisfaction and loyalty”. To be able to do that the author has built the path relation model for customer satisfaction and loyalty occurrences. The Partial Least Squares analysis has been done for two different business sectors (shopping malls and banks) located in Lublin city which has minimalized the influence of external (sector specific) factors on the research results. Respondents (from both sectors) differed in their main socio-demographic characteristics (sex, age, education, income). Thanks to the conducted research the author was able to assess whether the described socio-demographic characteristics of the research groups have a statistically important influence on the results of the path relation modeling. What is more, he proposed the list of recommendations for the sampling procedure in the multi stage path modeling research projects (e.g. year by year).