Technika hamowania i konstrukcja układu hamulcowego oraz ich wpływ na opóźnienie hamowania rowerów
Artykuł w czasopiśmie
MNiSW
7
Lista B
Status: | |
Warianty tytułu: |
Braking techniques and brake system design and their impact on the bicycle dec eleration
|
Autorzy: | Tarkowski Sławomir, Rut Patrycja |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | polski |
Numer czasopisma: | 12 |
Wolumen/Tom: | R. 18 |
Strony: | 1351 - 1356 |
Bazy: | BazTech | Index Copernicus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | NIE |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Witryna wydawcy |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 31 grudnia 2017 |
Abstrakty: | polski | angielski |
W pracy przedstawiono wyniki badań polegających na pomiarze opóźnienia hamowania rowerów. Badaniu poddano trzy rowery tego samego typu wyposażone w różne rozwiązania w zakresie konstrukcji układu hamulcowego: mechaniczne hamulce szczękowe typu „V”, mechaniczne hamulce tarczowe oraz hydrauliczne hamulce tarczowe. Wyniki badań porównano do wymagań określonych w normach dotyczących bezpieczeństwa produktów a także z wynikami podobnych badań wykorzystywanymi w procesie rekonstrukcji wypadków drogowych. | |
The paper presents the results of the research on the measurement of braking delay of bicycles. Three bicycles of the same type were fitted with different braking system designs: mechanical V- brakes, mechanical disc brakes and hydraulic disc brakes. The results of the tests are com- pared to the requirements of the product safety standards and the results of similar studies used in the reconstruction of road accidents |