Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
15
WOS
Status:
Autorzy: Koszałka Grzegorz, Suchecki Andrzej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Wolumen/Tom: 118
Strony: 1 - 5
Web of Science® Times Cited: 2
Scopus® Cytowania: 5
Bazy: Web of Science | Scopus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: TAK
Nazwa konferencji: VII International Congress on Combustion Engines
Skrócona nazwa konferencji: PTNSS Congress - 2017
URL serii konferencji: LINK
Termin konferencji: 27 czerwca 2017 do 29 czerwca 2017
Miasto konferencji: Poznań
Państwo konferencji: POLSKA
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 24 lipca 2017
Abstrakty: angielski
This paper analyzes the effect of gaps in the lock of the first and second sealing rings and selected dimensions of the ring belt of the piston on the piston-ring-cylinder seal. The research was performed using a mathematical model of the seal system. Simulation results have shown that a significant reduction in the exhaust gas flow to the crankcase – without compromising other parameters characterizing the performance of the seal – would require increased production rigor. Reducing the blow-by without the need to narrow the tolerance intervals of the engine components is possible, but this would be accompanied by increased reverse gas flow from the inter-ring space towards the combustion chamber. The research has also shown that the ring seal of the automotive compression ignition engine, which was the starting point for testing, was optimized for minimizing gas flow towards the combustion chamber at the expense of increased flow of exhaust gases to the crankcase.