Analysis of design parameters of pistons and piston rings of a combustion engine
Materiały konferencyjne
MNiSW
15
WOS
Status: | |
Autorzy: | Koszałka Grzegorz, Suchecki Andrzej |
Dyscypliny: | |
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować. | |
Rok wydania: | 2017 |
Wersja dokumentu: | Drukowana | Elektroniczna |
Język: | angielski |
Wolumen/Tom: | 118 |
Strony: | 1 - 5 |
Web of Science® Times Cited: | 2 |
Scopus® Cytowania: | 5 |
Bazy: | Web of Science | Scopus |
Efekt badań statutowych | NIE |
Materiał konferencyjny: | TAK |
Nazwa konferencji: | VII International Congress on Combustion Engines |
Skrócona nazwa konferencji: | PTNSS Congress - 2017 |
URL serii konferencji: | LINK |
Termin konferencji: | 27 czerwca 2017 do 29 czerwca 2017 |
Miasto konferencji: | Poznań |
Państwo konferencji: | POLSKA |
Publikacja OA: | TAK |
Licencja: | |
Sposób udostępnienia: | Otwarte czasopismo |
Wersja tekstu: | Ostateczna wersja opublikowana |
Czas opublikowania: | W momencie opublikowania |
Data opublikowania w OA: | 24 lipca 2017 |
Abstrakty: | angielski |
This paper analyzes the effect of gaps in the lock of the first and second sealing rings and selected dimensions of the ring belt of the piston on the piston-ring-cylinder seal. The research was performed using a mathematical model of the seal system. Simulation results have shown that a significant reduction in the exhaust gas flow to the crankcase – without compromising other parameters characterizing the performance of the seal – would require increased production rigor. Reducing the blow-by without the need to narrow the tolerance intervals of the engine components is possible, but this would be accompanied by increased reverse gas flow from the inter-ring space towards the combustion chamber. The research has also shown that the ring seal of the automotive compression ignition engine, which was the starting point for testing, was optimized for minimizing gas flow towards the combustion chamber at the expense of increased flow of exhaust gases to the crankcase. |