Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
12
Lista B
Status:
Autorzy: Buczaj Marcin, Sumorek Andrzej
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 4
Wolumen/Tom: 6
Strony: 47 - 54
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Witryna wydawcy
Wersja tekstu: Oryginalna wersja autorska
Czas opublikowania: Po opublikowaniu
Data opublikowania w OA: 24 października 2017
Abstrakty: angielski
The Liquified Petroleum Gas (LPG)is currently the only widespread and available alternative fuel used in Poland for motorvehicles equipped with spark-ignition engines. Until the end of the 1980s, themonopoly on the fuel market had belonged topetrol and diesel oils. In the 1990s this monopoly was broken by LPG. The important impulse causing increase of concern with using alternative driving fuels by drivers has always been economy issues.The Liquified Petroleum Gashas beenpresented as an eco-friendly fuel, and with an attractive price it has also gained the title of an economicalone. Over the last three decades, The Liquified Petroleum Gashas become an important player in the fuel market. The article presents current trends observed in the fuel market (LPG fuel and gasoline U95) used to power motor vehicles equipped with spark ignition engines, and analysis of the price volatility of these fuels in the period 2005÷2016.