Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Improving knowledge and professional skills ‒ intergenerational differences
Autorzy: Cichorzewska Marzena, Mendryk Iwona
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: polski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 49
Strony: 163 - 179
Bazy: BazEkon | Central and Eastern European Online Library (CEEOL) | BazHum | ICI Journals Master List | Google Scholar
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 lipca 2017
Abstrakty: polski | angielski
Zróżnicowanie zasobów ludzkich w organizacjach i jego konsekwencje cieszą się niesłabnącym zainteresowaniem teoretyków i praktyków zarządzania. Stało się to podstawą do stałego rozwijania idei zarządzania różnorodnością, a w jego ramach –zarządzania międzygeneracyjnego. Celem artykułu jest identyfikacja różnic w zakresie doskonalenia wiedzy i umiejętności zawodowych pracowników, reprezentantów dwóch generacji: Y i Baby Boomers (BB). Na podstawie przeglądu literatury oraz wyników badań przedstawicieli pokolenia Y i pokolenia BB (N = 1155), zatrudnionych w dużych i średnich przedsiębiorstwach, zdiagnozowano różnice w częstotliwości doskonalenia wiedzy i umiejętności oraz stosowanych i preferowanych metodach doskonalenia kompetencji.
The diversity of human resources in organizations and its consequences meet unwavering interest among theoreticians and management practitioners. The fact mentioned above has become the basis for the continuous development of the idea of managing diversity and within it – intergenerational management. The objective of the paper is to identify differences in the improvement of knowledge and professional skills of the employees and the representatives of two generations: Y and Baby Boomers (BB). Based on the review of the literature and research results from the representatives of the Y and BB generations (N = 1155), employed in large and medium-sized enterprises, differences in the frequency of knowledge and skill development were diagnosed as well as the applied and preferred methods of competence development