Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Wybrane problemy badań marketingowych nad konsumentami niepełnosprawnymi ruchowo
Autorzy: Maciaszczyk Magdalena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 49
Strony: 19 - 25
Bazy: BazEkon | CEEOL | BazHum | Index Copernicus
Efekt badań statutowych TAK
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 lipca 2017
Abstrakty: polski | angielski
Celem artykułu jest wskazanie problemów, na jakie napotyka badacz podejmujący problematykę rozpoznania zachowań przejawianych przez konsumentów niepełnosprawnych ruchowo. Przykładowo, aby uzyskać dane pierwotne niezbędne do przeprowadzenia procesu dedukcyjnego należy przede wszystkim dążyć do zapewnienia ich reprezentatywności. W badaniach zachowań rynkowych konsumentów niepełnosprawnych dążenie do osiągnięcia reprezentatywności prowadzi jednak do wielu problemów metodologicznych i organizacyjnych. W celu zapewnienia reprezentatywności badań marketingowych należy zastosować dobór losowy, wolny od czynników intencjonalnych badacza. Zaś w przypadku badanej grupy, przeprowadzenie doboru losowego warstwowego jest prawie niemożliwe ze względu na trudności doboru odpowiedniej listy badanej populacji. Artykuł jest wynikiem problemów doświadczanych w wieloletnich procesach prowadzenia badań w omawianym segmencie
The aim of the article is to identify the problems encountered by a researcher addressing the issue of recognizing behaviours manifested by consumers with motor disabilities. For example, in order to obtain the primary data needed to carry out the deductive process, above all, it is necessary to strive to ensure their representativeness. In research on market behaviour of consumers with disabilities, the pursuit of representativeness results in a number of methodological and organizational problems. To ensure the representativeness of marketing research, a random selection, free from the intentional factors of the researcher, should be used. However, in the case of the study group, random sampling is almost impossible due to the difficulty of selecting the appropriate study population list. This article is the result of the problems experienced in the many-year processes of carrying out research on this segment.