Informacja o cookies

Zgadzam się Nasza strona zapisuje niewielkie pliki tekstowe, nazywane ciasteczkami (ang. cookies) na Twoim urządzeniu w celu lepszego dostosowania treści oraz dla celów statystycznych. Możesz wyłączyć możliwość ich zapisu, zmieniając ustawienia Twojej przeglądarki. Korzystanie z naszej strony bez zmiany ustawień oznacza zgodę na przechowywanie cookies w Twoim urządzeniu.

Publikacje Pracowników Politechniki Lubelskiej

MNiSW
9
Lista B
Status:
Warianty tytułu:
Metody etnograficzne – studium przypadku zdobywania wiedzy o konsumencie
Autorzy: Rzemieniak Magdalena
Dyscypliny:
Aby zobaczyć szczegóły należy się zalogować.
Rok wydania: 2017
Wersja dokumentu: Drukowana | Elektroniczna
Język: angielski
Numer czasopisma: 3
Wolumen/Tom: 49
Strony: 79 - 84
Bazy: BazEkon | CEEOL | BazHum | Index Copernicus
Efekt badań statutowych NIE
Materiał konferencyjny: NIE
Publikacja OA: TAK
Licencja:
Sposób udostępnienia: Otwarte czasopismo
Wersja tekstu: Ostateczna wersja opublikowana
Czas opublikowania: W momencie opublikowania
Data opublikowania w OA: 31 lipca 2017
Abstrakty: polski | angielski
W artykule przedstawiono proces zmian zachowań konsumentów zachodzących na przestrzeni ostatnich lat w zakresie aktywności i zdrowego trybu życia. Jego celem była charakterystyka, analiza oraz ocena motywacji osób prowadzących zdrowy tryb życia, czyli tych, którzy uprawiają sport i stosują zasady zdrowego żywienia. Tezą badania jest to, że konsumenci głównie uprawiają sport dla rozrywki, sprawia im to przyjemność, chcą być w formie, cieszyć się zdrowiem, dobrą kondycją i właściwą sylwetką. Tezę zweryfikowano przeprowadzając eksperymentalne, pilotażowe etnograficzne badania jakościowe– obserwację uczestniczącą. Instrumentem pomiarowym była technika cienia. Weryfikacja postawionej tezy została wsparta analizą i oceną aktualnych i dostępnych wtórnych danych ilościowych dotyczących zmian zachowań konsumentów w zakresie aktywności i prowadzenia zdrowego trybu życia.
This study presents the process of changes in consumer behaviour taking place over the last few years related to being active and leading a healthy lifestyle. The objective of the paper is to characterize, analyze and evaluate the motivation of people leading a healthy lifestyle, i.e. those who practice sports and keep a healthy diet. The thesis of the study is that consumers practice sports mainly for entertainment and enjoyment, wishing to stay healthy and fit and maintain a proper body shape. The thesis was verified by carrying out experimental pilot ethnographic qualitative research involving participatory observation. The measurement instrument used was shadowing. The thesis was verified based on the analysis and evaluation of the current and available secondary data on consumer behaviour changes related to being active and leading a healthy lifestyle.